torsdag 1 juni 2017

Milv Nail Art

Handen upp den som läste milf istället för milv.... just kiddin'!

När Nina och jag var i Helsingfors ett dygn bodde vi på hotell Arthur (rekommenderar varmt!) och mittemot hotellet fanns en nagelbutik jag LÄNGE velat besöka (har beställt från nätbutiken en och annan gång) nämligen Cesarsshop. Vi gick in där på skoj men jag var faktiskt ute efter något specifikt nämligen vattendekaler. Jag har sett att Nails1820 använder jättefina såna figurer på sina naglar och jag ville också prova. Hon tipsade om Milv som säljs hos Cesarsshop. Jag skulle gärna också ha köpt av indienagellacken men jag kände att jag inte hade tid då jag redan så länge stod och valde ut vattendekalerna. 


 Akvarelliga blommor, rosor, geometriskt mönster, vintage fåglar och rävar, fem olika mönster fick följa med mig hem. 


Isadora Sugar Nails 132 peach nectar
Avon Speed Dry swift sherbet
Depend Quick & Shine top coat
och räv vattendekaler nr N453 använde jag i denna lackning. 
Slutresultatet hade kunnat bli snyggare om jag hade använt ett vitt baslack istället för ljusorange under vattendekalerna, nu blev dom aningen diffusa och höstiga de här rävarna känns det som.


Ser Du räven?


Det är enkelt och roligt att använda vattendekaler i nagelkonst! Jag är nu supertaggad på att prova de andra mönstrena också! 

Har du provat vattendekaler i nagelkonst någon gång? 


1 kommentar:

  1. Fina water decals valde du :) ja, det står att man skall ha vitt nagellack under så att de syns bäst. Men jättesöta rävar !

    SvaraRadera