fredag 2 september 2016

månadens tomma: juli 2016

Hej och hå! Jag är lite sent ute med att presentera juli månads tomma produkter (snart kommer augusti månads upp, I promise!) men bättre sent än aldrig, right??

Rengöring:
L300 intensive moisture cleansing wipes 25st, för torr hud. Fri från parabener och mineralolja. Bra förslutning som höll under hela användninen.  Avlägsnar smink (ej vattenfast) ordentligt och lämnar en återfuktad känsla på huden. Jag tyckte mycket om dessa och köper dem gärna igen. 

Aksan Kosmetik makeup remover wipes face & eye 25 st i doften gurka och grönt te. Alkohol- och parabenfri, pH-neutral. Rengjorde inte så bra, lämnade mycket smink kvar på huden och dukarna kändes sträva mot huden och var inte alls trevliga att använda. Dålig återförslutning. Köper ej igen.

Oxygenol Xylitol tandkräm i smaken lemon-mint av över 96% naturliga råvaror. En bra tandkräm som jag köper om och om igen. Billig dessutom. 

L300 fresh hydration cleansing toner, oparfymerad och utan alkohol. En mild och skonsam toner för ansikte (ej ögonpartiet) som rengjorde huden bra, tog effektivt bort sminkrester. Köper den gärna igen.

Dermosil hand soap senses. En bra handtvål som doftade himla gott. Kommer dock inte köpa igen då jag upplevde att doften kunde vara något för stark. 

Ainu vaddlappar 70st, 100% ren bomull och luddar inte. Mjuka och behagliga, kommer antagligen inte köpa igen, har övergått nästan helt och hållet till ekologiska vaddlappar. 


Återfuktning:
Avon anew youth maximizing serum för ansikte, gjorde huden väldigt len och hade lugnande effekt på blemmor. Har redan köpt en ny. Negativt är att produkten tog slut helt oväntat eftersom man ej ser genom buteljen hur mycket som är kvar. 

Dermosil body lotion i doften blossom. Riktigt bra body lotion, lämpar sig bra att använda på sommaren. Inte tillräckligt återfuktande på vinterhalvåret då jag behöver fetare krämer. Kommer inte köpa igen (limited edition sommaren 2015). 

Biotherm aquasource everplump produktprov. Lovar fylligare och slätare hud. Tyckte den var svårapplicerad och luktade biltvättmedel, blev inte övertygad. 

Lancome énergie de vie the smoothing & glow boosting liquid care, var lättapplicerad, doftade gott och gav redan vid första appliceringen viss lyster till huden. Kommer ändå inte köpa den i full storlek för det är ju Lancome....


Hårvård:
Tresemmé botanique with coconut milk & aloe vera shampoo och balsam prov
. Såg stora ut men räckte knappt till hela håret (jag har page) . De blev liksom där man lade klicken och var svåra att arbeta in i håret. Lämnade en fettig känsla även om jag sköljde ur noga. Kommer inte köpa i full storlek. 

Dermosil leave-in spray conditioner. En produkt som jag gillat i sig. Är dock opraktisk och rentav livsfarlig då det blir skithalt där man stått och sprayat denna (flyger alltid någon droppe förbi trots att man siktar noga på håret) så slänger denna av den enkla orsaken.
Anekdot: mamma har samma produkt och hon använder den enbart till att spraya tröga dörrar....

 Doft:
Avon on duty deo-roll on i doften fresh
är min all time favourite! Övergick till att prova denna efter att ha använt aluminiumfria deos i 3 år och blev stormförtjust i den då den faktiskt höll svettlukten borta. Är inne på fjärde burken nu och kommer att köpa igen och igen. 

Avon naturals bright apple blossom kroppssray är som en lättare variant än EdT. Doftar ljuvligt. Doften hålls inte så länge men jag tycker att det därför är en bra produkt att använda om man t.ex. jobbar inom vården. Dryg produkt som räckte ett bra tag. Köper absolut igen om doften kommer tillbaka till försäljning. 


MakeUp:
Avon ideal flawless invisible coverage cream-to-powder foundation, slänger jag eftersom den blivit gammal. Denna form av foundation var inte riktigt något jag gillade heller för den delen. Svårt att veta hur man applicerar (borste, beautyblender, svamp-applikator...?) och färgen var för mörk även om det var i ljusaste nyansen som fanns. 

Lumene natural code smile booster lipstick i färgen 18 bubble gum var i en härligt nude-rosa färg och detta gillade jag himla mycket. Blev på senasre tid att använda mer sällan eftersom det nog nästan krävde att man hade en stark ögonmakeup om man inte ville se fjortis ut förstås. Detta måste jag tyvärr slänga eftersom det blivit torrt och luktar konstigt. 

Sådär, det var alla tomma produkter från juli månad. Har du någon favorit bland de ovan nämnda?
Augustis tomma-inlägg dyker snart upp så stay tuned!

2 kommentarer:

  1. Jag har också varit jättebesviken på Tresemme, prövade en gång en för torrt hår och det blev bara hemskt :/ On duty är en favorit här också :)

    SvaraRadera
  2. Man märker från dessa inlägg att du använder mkt Dermosil-produkter ;D jag är ett fan av Dermosil, de har jättebra produkter tycker jag! Leave-in spraybalsamet har jag använt flera flaskor av - jag tkr den är jättebra! Men ja, samma problem har jag haft med den även: det blir skithalt på golvet. Man får stå på en matta när man sprayar det hahah

    SvaraRadera